A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Нижньоселищенський ліцей
Хустської міської ради

Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Дата: 23.09.2021 12:05
Кількість переглядів: 148

СХВАЛЕНО  рішенням педагогічної ради протокол № _3_ від 23.09. 2021 р;  

ЗАТВЕРДЖЕНО  наказом № 132-о від 23.09. 2021р.

ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу НИЖНЬОСЕЛИЩЕНСЬКОГО ЗЗСО І-ІІІ ступенів

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення дотримання академічної доброчесності (далі – Положення) у Нижньоселищенському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Хустської міської ради Закарпатської області (далі – школа, заклад) встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу, а саме: педагогічними працівниками, здобувачами освіти та їх батьками чи особами, які їх замінюють.

1.2. Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Цивільного кодексу України, Статуту школи, Правил внутрішнього розпорядку та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України.

1.3. Метою даного Положення є дотримання високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності закладу (освітній, науковій, виховній), забезпечення сприятливого морально-психологічного клімату в колективі, підтримки особливих відносин між педагогічними працівниками та здобувачами освіти, запобігання порушенню академічної доброчесності.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі освіти зобов’язуються виконувати норми даного Положення, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу.

1.5. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу та співробітників школи.

2. ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження творчої діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або творчих досягнень.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в освітньому закладі необхідно дотримуватися наступних принципів:

• демократизму;

• законності;

• верховенства права;

• соціальної справедливості;

• пріоритету прав і свобод громадянина;

• рівноправності; • відкритості та прозорості;

• професіоналізму та компетентності;

• партнерства та взаємодопомоги;

• поваги та взаємної довіри;

• відповідальності за порушення академічної доброчесності.

2.3. Порушенням академічної доброчесності (ст..42 п.4. Закону України «Про освіту») вважається:

• Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

• Самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових;

• Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

• Фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

• Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети, тощо), а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо), крім дозволених для використання зокрема під час оцінювання результатів навчання;

• Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є зокрема академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

• Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

• Необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

• Інші форми обману: - надання педагогічними працівниками і іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження; - використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів; - проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб; - необ’єктивне оцінювання компетентності педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.

2.4. Кожен член шкільної спільноти наділений правом вільно обирати свою громадську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

2.5. Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку може здійснювати директор школи або особа за його дорученням.

2.6. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Академічна доброчесність забезпечується:

3.1. Усіма учасниками освітнього процесу та співробітниками школи шляхом:

3.1.1. Дотримання норм Конституції України.

3.1.2. Дотримання Статуту школи та Правил внутрішнього розпорядку.

3.1.3. Дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти та повної загальної середньої освіти.

3.1.4. Уникнення провокаційних дій, пов’язаних з корупційними правопорушеннями. Не припустимості пропонування (отримання) хабару за отримання (надання) будь-яких переваг у навчальній або дослідній діяльності, у тому числі з метою зміни отриманої академічної оцінки.

3.1.5. Збереження, покращення та раціонального використання навчально-матеріальної бази школи.

3.1.6. Дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків. Культури зовнішнього вигляду.

3.1.7. Утвердження позитивного іміджу освітнього закладу, примноження його традицій.

3.1.8. Надання достовірної інформації.

3.1.9. Негайного повідомлення адміністрації закладу у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими , що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам окремих громадян.

3.1.10. Відповідальності за порушення академічної доброчесності.

3.2. Педагогічними працівниками шляхом:

3.2.1. Якісного, вчасного та результативного виконання своїх функціональних обов’язків.

3.2.2. Дотриманням правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики.

3.2.3. Обов'язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення.

3.2.4. Незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій.

3.2.5. Підвищення кваліфікації шляхом саморозвитку і самовдосконалення, а також вчасного проходження відповідно до вимог законодавства курсової підготовки.

3.2.6. Дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей.

3.2.7. Надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти.

3.2.8. Об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

3.2.9. Надання правдивої інформації про методики і результати власної навчальної (творчої, наукової) діяльності.

3.2.10. Здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.

3.2.11. Інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення.

3.2.12. Нерозголошення конфіденційної інформації, інформацій з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян.

3.3. Здобувачами освіти шляхом:

3.3.1. Поваги педагогічних працівників.

3.3.2. Поваги честі і гідності інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від власних переконань.

3.3.3. Присутності на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.

3.3.4. Самостійного виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю без використання допоміжних матеріалів та/або технічних засобів, крім дозволених (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх потреб та можливостей).

3.3.5. Використання у навчальній або дослідній діяльності лише перевірених і достовірних джерел інформації.

3.3.6. Посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей.

3.3.7. Користування інфраструктурою освітнього закладу відповідально, економно та за призначенням.

3.3.8. Сприяння збереженню та примноженню традицій закладу, підвищення його престижу власними досягненнями у навчанні, спорті, творчості.

3.4. Батьками здобувачів освіти або особами, які їх заміняють шляхом:

3.4.1. Виховання поваги до державної мови та державних символів України, усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, Статуту школи, Правил внутрішнього розпорядку.

3.4.2. Виховання у дітей поваги до гідності прав, свобод і законних інтересів однокласників, інших дітей, працівників закладу та інших людей.

3.4.3. Виховання відповідального ставлення до власного фізичного та психічного здоров'я, здоров'я оточуючих і довкілля, формування навичок здорового способу життя.

3.4.4. Формування у дитини культури життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді, а також загальнолюдських цінностей таких, як справедливість, патріотизм, гуманізм, толерантність, працелюбство.

3.4.5. Сприяння виконанню дитиною освітньої програми та досягнення нею передбачених результатів навчання. 3.5. Неприйнятними для всіх учасників шкільної спільноти є:

3.5.1. Навмисне перешкоджання навчальній чи трудовій діяльності учасників освітнього процесу.

3.5.2. Участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю: підробка документів та використання таких.

3.5.3. Перевищення повноважень, що передбачені посадовими інструкціями, контрактами.

3.5.4. Використання мобільних телефонів під час навчальних занять, нарад або офіційних заходів (крім випадків, в яких передбачено їх застосування) .

3.5.5. Вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, паління ( у тому числі і електронних сигарет), поява у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння.

3.5.6. Пронесення зброї, використання газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров'ю та життю людини.

4. ВИДИ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ.

4.1. Види відповідальності за конкретне порушення академічної доброчесності визначають спеціальні закони та дане Положення.

4.2. За встановленим фактом порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладу можуть бути притягнуті до такої відповідальності:

• відмова у залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань;

• недопущення до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання;

• відмова в отриманні будь-яких видів заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року;

• можуть бути позбавлені педагогічного звання;

4.3. Факт порушення академічної доброчесності враховується під час:

• вирішення питання про притягнення педагогічного працівника до дисциплінарної відповідальності;

• конкурсного відбору на посаду керівника закладу освіти.

4.4. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії, присвоєнні педагогічного звання.

4.5. Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення відповідальності приймає педагогічна рада за участю працівника та/або його законного представника.

4.6. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнуті до такої відповідальності:

• зауваження;

• повторне проходження підсумкового оцінювання;

• повторне проходження державної підсумкової атестації;

• повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

• позбавлення отриманих із порушенням академічної доброчесності призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.

4.7. Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада школи відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Рішення про позбавлення учня академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах, отриманих із порушеннями академічної доброчесності, приймає орган (посадова особа), який їх надав (присвоїв) у порядку, визначеному законодавством.

4.8. Види академічної відповідальності, що можуть бути застосовані до учнів та педагогічних працівників, повинні бути спів мірними із вчиненими порушеннями. За одне порушення може бути застосовано лише один із видів академічної відповідальності.

4.9. Рішення про притягнення до академічної відповідальності може бути оскаржене у порядку визначеному положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу.

4.10. Будь-який учасник освітнього процесу може звернутися до адміністрації школи із заявою про порушення норм цього Положення. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, клас, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви викладені в некоректній формі не розглядаються.

4.11. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права: • ознайомитись з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подати до них зауваження;

• особисто або через представника надати усні та письмові пояснення або відмовитись від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

• знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

• оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

5. ЗАХОДИ З ПОПЕРЕДЖЕННЯ, ВИЯВЛЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТІВ ПОРУШЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ.

5.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положення під підпис після ознайомлення із правилами внутрішнього трудового розпорядку освітнього закладу.

5.2. Положення доводиться до батьківської громадськості та оприлюднюється на сайті школи.

5.3. Адміністрація школи забезпечує попередження порушення академічної доброчесності шляхом:

• практикумів, консультацій та інших індивідуальних та колективних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різних рівнів;

• рецензування робіт на конкурси різного рівня;

• рекомендації сервісів безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

5.4. Педагогічні працівники в процесі своєї діяльності:

• дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення;

• проводять роз’яснювальну роботу з учнями щодо етичної поведінки та недопустимості порушення академічної доброчесності.

6. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

6.1. Положення ухвалюється педагогічною радою школи більшістю голосів і набирає чинності з моменту схвалення та вводиться в дію наказом директора школи.

6.2. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм даного Положення не є виправданням неетичної поведінки. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.

6.3. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу. Здобувачі освіти ознайомлюються в обов’язковому порядку.

6.4. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради школи та вводяться в дію наказом директора закладу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора